Sunday, December 26, 2010

Kisah Benar: Memborong di China Susah?

Salah seorang peserta Guangzhou 102 kami merupakan peniaga barang mainan kanak-kanak. Sewaktu di Guangzhou, beliau telah berkongsi cerita tentang pengalaman beliau di dalam bisnes yang diceburinya.

Selama belasan tahun beliau mendapatkan bekalan produk jualannya dari pembekal di Malaysia. Hampir keseluruhan produk-produk itu adalah "Made In China." Pembekal tersebut memberi komen berikut apabila beliau menyatakan hasrat untuk ke China bagi memborong produk mainannya.

"Mahu memborong di China bukan senang. Mula-mula perlu menaiki kapal terbang ke sebuah Pulau. Kemudian, perlu menaiki lagi sebuah kapal terbang ke sebuah Pulau yang lain barulah jumpa dengan tempat untuk memborong. Urusan penghantaran barang ke Malaysia juga rumit."

Samada pembekal itu mahu menghalang niatnya ke China atau dia tidak maklum yang sudah ada penerbangan terus oleh MAS dan Air-Asia ke bandar borong dunia - Guangzhou, wallahualam.

Setelah mengikuti Trip Borong China: Guangzhou 102 bersama Tim Great Minds, beliau kini yakin yang sebenarnya memborong di China itu mudah! Anda tidak perlu tahu berbahasa Mandarin mahupun Kantonis, dan tidak perlu menggunakan orang tengah untuk membuat belian pertama anda di sana. Tambahan pula dengan penerbangan tambang murah Air-Asia 3 kali sehari, 7 hari seminggu ke Guangzhou, anda memang harus tahu mencari peluang untuk belajar memborong dari China.

Sertai kami di dalam kursus Borong China: Guangzhou 101 Januari ini, bertempat di Wisma Bling Lustre.


Date: 15 January 2011 (Saturday)
Time: 2.00 PM
Venue: Wisma Bling Lustre, Puchong
Course Fee: RM200 (RM180 if you register through our GMTC FB Page)



Siapakah GMTC?
Kami adalah syarikat latihan dan perundingan keusahawanan yang menawarkan kursusGuangzhou 101 khas untuk para usahawan yang berminat untuk memborong barangan terus dari negara China. Selain itu kami juga menganjurkan rombongan memborong ke China atau dikenali sebagai Guangzhou 102. Kursus Usahawan Borong yang akan datang adalah pada 15 Januari 2011. Untuk maklumat lanjut, sila layari laman web kami di sini.

No comments:

Post a Comment