Tuesday, December 21, 2010

Guangzhou 101: Bukan Kursus Biasa-biasa

Guangzhou 101 bukan sekadar kursus "biasa-biasa."

Guangzhou 101 merupakan kursus separuh hari yang membincangkan tentang proses memborong barangan dari China menggunakan teknik luar biasa yang telah diformulasi oleh Great Minds Tim. Kursus ini terbahagi kepada 4 modul asas.

Modul pertama, "BE PREPARED: TIPS & TRICKS" merupakan pendedahan eksklusif tentang negara China dan potensi perniagaan yang terdapat di sana. Latarbelakang negara China dan pencapaian China sebagai kuasa gergasi ekonomi dunia dikongsi bersama. Selain itu, urusan sebelum ke China akan diterangkan secara terperinci. Antara yang disentuh adalah pembelian tiket, urusan visa, membuka bank akaun, tukaran wang ke RMB, tip bagasi, keperluan yang perlu dibawa ke China dan bermacam-macam lagi. Peserta juga akan diberi tunjuk ajar bagaimana untuk mengenalpasti wang palsu. Contoh wang palsu juga akan ditunjukkan kepada para peniaga agar mereka lebih berwaspada semasa berada di sana.

Modul kedua, "SURVIVOR MODE: WELCOME TO CHINA". Di dalam modul ini, para peserta diterangkan secara terperinci tentang kaedah Survivor Mode yang dipolopori oleh Great Minds Tim untuk program Guangzhou 102: Trip Borong China. Lazimnya 85% yang hadir ke Guangzhou 101 akan menyertai Guangzhou 102, maka gambaran awal tentang proses perjalanan di Guangzhou menggunakan metod Survivor ini perlu dihadam oleh bakal peserta. Kaedah SURVIVOR MODE juga telah meletakkan Guangzhou 102 sebagai trip borong China yang berprestasi tinggi. Ini kerana ia berjaya melahirkan ramai usahawan yang mampu menerokai Guangzhou sendirian tanpa pemandu pelancong atau jurubahasa. Sila layari Guangzhou 102 untuk maklumat lanjut. Modul 2 ini juga merangkumi bab Hotel, makanan Halal, sistem pengangkutan di Guangzhou, Plaza-plaza borong dan tempat pelancongan yang menarik untuk dilawati

Modul ketiga "BONUS MODUL: WHOLESALE PURCHASE" adalah modul bonus di mana para peserta akan dibimbing bagaimana untuk melakukan urusniaga di negara China. Modul ini juga meliputi kaedah berkomunikasi dengan peniaga China, negosiasi, penyediaan bajet kali pertama ke China, cara-cara memilih pembekal dan servis penghantaran barang dari China ke Malaysia.

Module terakhir adalah "BACK TO BASIC: BUSINESS 101". Para trainers akan berkongsi kisah-kisah kejayaan mentor jutawan di Malaysia dan antarabangsa sebagai pencetus motivasi untuk gerak kerja bisnes yang teratur dan berkesan. Selain itu, teknik pemasaran dan panduan pengurusan inventori menggunakan teknik "Exit Plan Strategy" juga akan dikupas. Buku-buku bisnes terbaik untuk rujukan pengusaha bisnes kecil dan sederhana juga akan dimaklumkan kepada peserta.

Di akhir Kursus Borong China: Guangzhou 101 ini, para peserta berpeluang untuk melihat sendiri produk-produk yang boleh diperoleh dari Guangzhou, China. Harga kos setiap barangan juga akan dimaklumkan kepada peserta. Dengan ini para usahawan akan dapat gambaran jelas tentang harga dan kualiti barangan di China.


Jangan tunggu lagi. Daftar tempat anda ke Kursus Borong China: Guangzhou 101 Great Minds hari ini juga! Tarikh terdekat, 15 Januari 2011, bertempat di Wisma Bling Lustre.


Siapakah GMTC?
Kami adalah syarikat latihan dan perundingan keusahawanan yang menawarkan kursusGuangzhou 101 khas untuk para usahawan yang berminat untuk memborong barangan terus dari negara China. Selain itu kami juga menganjurkan rombongan memborong ke China atau dikenali sebagai Guangzhou 102. Kursus Usahawan Borong yang akan datang adalah pada 15 Januari 2011. Untuk maklumat lanjut, sila layari laman web kami di sini.

1 comment:

  1. saya nak mendaftar dan nak belajar cara borong dr China...tp sy x de pengalaman langsung dan x de modal(tp leh cari)

    http://yastro.blogspot.com/
    http://yasriyasin.blogspot.com/

    ReplyDelete