Monday, October 4, 2010

Lawatan Usahawan Borong Guangzhou 102 Selamat Tiba

Alhamdulillah, rombongan serama 10 orang usahawan-usahawan borong (dan seorang bayi yang juga bakal usahawan, Amin!) telah selamat tiba di LCCT Sepang pada hari Isnin yang lepas. Rombongan yang berlepas pada hari Jumaat yang lalu melibatkan satu kumpulan usahawan borong yang dinamik dan unik. Sinergi dari 3 orang doktor, guru, ahli perniagaan dan jurutera telak memberikan impak yang maksima kepada pengalaman berharga yang mereka timba di sana. Sesungguhnya siapa diri anda sekarang, tag syarikat apa yang anda kalungkan di leher setiap hari dan berapakah jumlah pendapatan bulanan anda adalah bukan alasan dan penghalang untuk menjadi usahawan yang berjaya. Setiap insan yang berusaha dengan penuh kesungguhan akan menjadi usaha-wan yang berjaya dan terbilang. Berhijrahlah ke arah keusahawanan dan dunia bisnes yang Insya-Allah akan menjanjikan 1001 kepuasan.

Kepada Usahawan-usahawan borong Guangzhou 102 September 2010, sekalung tahniah dan syabas kepada semua! Selamat maju jaya dalam bisnes yang diceburi dan semoga ikatan persaudaraan yang terjalin akan semakin utuh.

Antara gambar-gambar di Guangzhou, China:


 Baiyun International Airport. Happy + Excited + Eager.

Bergambar di Makam Saidina Saad B Abi Waqas r.a.

Bergambar di salah sebuah pusat borong. 
Kedai belum dibuka, namun para usahawan sudah berada di hadapan kedai!

Usahawan di sebelah kiri sedang bercongak-congak untuk mengeluarkan wang di ATM. 
Uish, tak cukup duit memborong di Guangzhou nih!

 Burrrp, Alhamdulliah Wa Syukurillah.

Mengambil udara malam di Guangzhou. Thumbs up!

Menunggu metro. This is what we call "Survivor Mode"

Barang-barang untuk dihantar pulang ke Malaysia. 
Usahawan-usahawan borong memang betul-betul memborong.

Atlet-atlet Asia Games 2010 Guangzhou sedang mengambil gambar kenang-kenangan bersama-sama maskot. Selamat tinggal Guangzhou, kami pasti datang lagi! InsyaAllah.


Dikesempatan ini kami ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada kesemua usahawan yang telah memberikan 100% kerjasama sepanjang trip ini diadakan. Pengalaman bersama kesemua usahawan adalah amat berharga dan dihargai oleh kami. Moga-moga persahabatan kita akan berkekalan hendaknya. Semoga sukses dalam bidang perniagaan yang diceburi semua.

Syukur ke hadrat Allah di atas segala apa yang telah di Kurnia-Nya.

Moga-moga segala usaha kita sentiasa di bawah Redha-Nya

Seeru a'la Barakatillah...

1 comment:

  1. Assalamualaikum..bila agaknya kursus seterusnya, bulan Disember 2011 mungkin..kerana ini waktu yg sesuai untuk kami berkrusus..Al maklum cuti sekolah.

    ReplyDelete